dinsdag 20 november 2012

Double bill : eind april + begin mei 1988






Aaah, Emily Lloyd. English cuteness incarnate. Heden ten dage niet meer zo. Check de tabloids voor recente foto's. Ouch... "Wish you were here" zag ik een aantal weken daarvoor op de Dagen van de Britse film. Een ten onrechte vergeten film over een rebelse tiener in het na-oorlogse Engeland, die door haar promiscue gedrag in de problemen komt.  Lloyd brak hiermee door, week hierna uit naar de US, draaide o.a. "Cookie" met Peter Falk en "In country" met Bruce Willis, maar evenaarde nooit het succes van haar debuut. De volledige film staat op YT gepost.


"Fatal Beauty" met Whoopie Goldberg valt best te omschrijven als een vrouwelijke versie van "Beverly hills cop". Goldberg speelt hierin undercover detective Rita Rizzoli, een harde tante die niet op haar mondje is gevallen. Perfecte rol voor de steeds opgedraaide Goldberg dus. Samen met bodyguard Sam Elliott probeert Rizzoli de bron van een dodelijke vorm van cocaïne, genaamd "Fatal beauty", op het spoor te komen. De romantische link tussen Goldberg en tegenspeler Elliott werd destijds als taboe beschouwd door Noord-Amerika, vanwege de mixed colour issue. Kudos gaan ook naar de fantastische Brad Dourif, die hierin weer een zeer overtuigende en onvoorspelbare psychopaat vertolkt. Typecasting is dikwijls zo erg nog niet.


Niet gezien : La vie est une longue fleuve tranquille. Vertaald naar "Het leven is een lange rustige stroom". Volledige film hier te bekijken en inderdaad misschien eens de moeite, moest ik ooit de tijd hebben.


En Le rayon vert, een typische Eric Rohmer (lees futloos en saai) welke ik graag aan me voorbij laat gaan.




Hoewel ik 'm op dvd heb liggen, heb ik nog steeds "The princess bride" niet bekeken. Een film van Rob 'When Harry met Sally" Reiner met o.a. Peter Falk, Billy Crystal, Robin Wright,... Als ik ooit nog eens in een fairytale-kinda mood ben leg ik 'm op. Like that's gonna happen. Maar toch, iedereen die TPB ooit gezien heeft vertelt me dat het een onmisbare en essentiële film is.


Niet zo zeker over de muzak die in deze trailer gebruikt werd.

Film van de week was ongetwijfeld Wes Craven's "The serpent and the rainbow", waarin antropoloog Dennis Allan (een van de eerste rollen van Bill Pullman) naar Haiti reist om een obscure drug te onderzoeken. Hiermee kan iemand schijndood worden gemaakt en vatbaar voor al dan niet slechte invloeden.Wetenschap en bijgeloof moeten het uitvechten, wil Allan overleven in de brousse van Haiti. Craven bewijst met TSATR nogmaals dat hij een meester in zijn genre is. De zeer verzorgde geluidsband, waarin meermaals gebruik gemaakt wordt van kleine, creepy geluiden missen zijn effect niet. De film is in stukjes op YT terug te vinden.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten