woensdag 28 november 2012

Eind Juni (post n° 51!)



Vijftig (50!) posts, meer dan 700 views en nog niks van comments? Kan toch niet zijn dat de gemiddelde Antwerpenaar/filmfan te schuw is om een paar woordjes al dan niet positieve feedback neer te pennen, nie?
Anyhoo, ik heb nog A.U.B.'s tot begin jaren '90, dus dat zit wel goed. Daarna is het de beurt aan mijn verzameling "Cinema magazine", een Antwerps Filmblad waar Erik Van Looy nog in zijn jonge jaren aan meegewerkt heeft. Hieruit zal ik waarschijnlijk kunnen afleiden welke films in de periode '86-'93 uitsluitend in Ciné Calypso draaiden. Ik denk hier zo plots meteen aan de première van het onding genaamd "Hunk", waarvoor een zekere Deborah Shelton, toenmalige ster uit Dallas, naar Antwerpen was afgezakt. Een film zo ridicuul en camp dat zelfs de gemiddelde fag hag of nicht hiervoor de welgepoeierde neus voor ophaalt.

Maar goed, on with  the show. "Ridicuul" is le mot du jour, want in de week van 24 tot 30 Juni ging de 5e aflevering van de Police Academy franchise in roulatie. Het lijkt mij dat de PA-reeks met elke nieuwe release niet alleen infantieler en debieler werd, maar ook verwaarloosbaarder. Volgens mij een groot deel te wijten aan het gemis van Bobcat Goldthwait als Zed.


Om een idee te geven van wat men zo al vindt in de Cinema magazines, hier een afbeelding van de jonge EVL (mét 80's coupe én bijbehorende sneus) tijdens het ontmoeten van de hoofdacteurs uit de eerste Police Academy.


Het Ciné Brabo-syndroom strikes again : Creepshow 2 zal welgeteld 1 enkele week op de affiche staan. Niet dat deze verzameling kortverhalen (een anthology zoals ze dat zo mooi noemen) potten zou breken aan de box office, maar ik heb me toch kostelijk geamuseerd met deze vlot vertelde stukjes horror.


Niet gezien, maar wel de moeite om eens op te diepen : L'oeuvre au noir, een Belgische film volledig opgenomen in Brugge.


 en China Girl van Abel Ferrara, een soort van Romeo & Julia in Chinatown. Voledige film op YT.




1 opmerking:

  1. Een waarlijk schitterende blog. Zelf heb ik mijn jaren '80 bioscoop avonturen voornamelijk in Brussel doorgebracht, maar dit geeft een schitterend beeld van die tijd...toen film nog iets magisch had. Leve film in de stad!

    BeantwoordenVerwijderen