donderdag 9 augustus 2012

November 1986






Net gelezen dat de grote (kleine) Bob Hoskins aan Parkinson lijdt.
En toeval wil dat in deze week het knappe Mona Lisa voorkomt.

Mona Lisa - Neil Jordan

Overladen met awards en meer dan terecht is dit een klein meesterwerkje van Neil "Interview with a vampire" Jordan. Bob Hoskins won een BAFTA voor zijn rol als naïeve chauffeur die exotische prostituee Cathy Tyson naar haar afspraken rijdt. Ook een zeer knappe rol voor Michael Caine als onbetrouwbare pooier. Het ter ziele gegane productiehuis Handmade Films heeft in de jaren 80 een niet te onderschatten output gehad : Withnail and I, Track 29, Time bandits,...

Voor meer info hierover :http://en.wikipedia.org/wiki/HandMade_Films


In Ciné Astra (Carnotstraat) werd de eerste Police Academy nog eens van onder het stof gehaald. Om bezoekers warm te maken voor deze rerun vroegen ze zelfs een gereduceerd tarief, 150 fr. ipv 180fr!

8 million ways to die - Hal Ashby

Crimineel ondergewaardeerde film die nog steeds op een degelijke DVD-release wacht. Met Andy Garcia als gluiperige bad guy en Jeff Bridges als flik die zijn alcoholverslaving maar niet onder controle krijgt. Om een of andere reden werd deze film door de critici verguisd, maar persoonlijk vind ik dit een ontdekking waard. Als je m kunt vinden tenminste, ik bezit een ex rental VHS, maar een opgekuiste DVD-versie is meer dan welkom.


Ciné Brabo, mijn vaste stek voor de nieuwste horror-releases screent de eerste Nightmare on Elm street. Maar als ik me goed herinner heb ik deze pas gezien bij zijn rental release.

Ik gon olle na niks veurliegen oek nie, eey?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten