woensdag 25 juli 2012

Ja ja jaaaa...

 Het is inderdaad effe stil geweest hier. Gezien ik geen idee heb of deze blog Uberhaupt wordt gelezen én het feit dat mijn ANDERE hobby, nl. het fotograferen, de bovenhand heeft gekregen heeft het even geduurd voor een update. Ik ben volop door mijn ouwe VHS-tapes aan het spitten en de bruikbare docu's op dvd aan het zetten voor ik de reutemeteut buitensmijt. Taking up waaaay too much space. Heb hiertussen nog een klein ATV-item gevonden over de openbare verkoop van de Ciné Rex inboedel. Waarschijnlijk rip ik deze binnenkort naar avi en zet ik hem op YT. Nog eens een gelegenheid om een stuk van het interieur te zien. Een dezer ben ik toch eens van plan het Cinemamuseum in Brussel binnen te springen. Eens kijken of ze daar geen interessante fotootjes meer hebben. I crave flashbacks.



Eens kijken wat we in de week van 25/7/86 tot 31/7/86 hebben bekeken.

The Lightship - Jerzy Skolimowski

Een knappe heistfilm met een internationale cast : Klaus Maria Brandauer, Robert Duvall, William Forsythe en de zoon van de regisseur Michal Skolimowski. Deze laatste had het jaar daarvoor reeds zijn acteurstalenten kunnen oefenen in pa's "Success Is the Best Revenge". Een film welke naar mijn weten zo goed als onvindbaar is. Zoals steeds een goeie reden voor mij om er jacht op te maken. 



April fool's day -George Dugdale, Mark Ezra en Peter Litten
Niet te verwarren met de speelse nep-horrorfilm van Fred Walton uit hetzelfde jaar. Deze is meer een groezelige, low budget slasher over een verminkte nerd die wraak neemt op de pesters die hem het leven zuur hebben gemaakt. Voor de fans. Welke ik indertijd zeker was. Bij Cine Brabo was het nooit een probleem om binnen te raken bij horrorfilms. In Cine Metro spijtig genoeg wel. Daar ging Silver Bullet aan me voorbij.


La gitane - Philippe De Broca 
Iets totaal anders was deze lichte komedie van meester De Broca. Het enige wat me hiervan bijgebleven is, is de sex-appeal van Kaprisky. Wat niet meer dan normaal is op die leeftijd. Ik wist wel dat Brasseur een monument van de Franse film was, maar zo gauw La Kaprisky in beeld kwam viel alle appreciatie voor acteerkunst in het niet. Niet echt grappig en daarom ook "in Premiere" in een zaaltje van de Ambassades Club. 


The Money Pit - Richard Benjamin
Wat De Broca was voor de Franse komedie was Benjamin ongetwijfeld die voor de Amerikaanse. Een comedy classic met de perfecte pairing van Shelley Long en Tom Hanks.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten