donderdag 31 januari 2013

Kaap van de 1000 hits!

Who would've thought?! 60 posts, ongeveer een half jaar stukjes schrijven. Het helpt natuurlijk als je de tijd hebt om er er wat effort in te steken... Merci aan de lezers, ik hoop dat het enigszins wat informatief/entertainend is voor jullie.

Over effort gesproken, in de jaren '80 staken er af en toe her en der wat nieuwe filmmagazines de kop op. Om enkele maandan later op de fles te gaan. De Nederlandstalige magazines van langere duur waren Oscars, Cinema en natuurlijk Film en Televisie. Een van die filmkrantjes die geen lang leven beschoren was is Film en Video Take One. Als ik me niet vergis was dit een bijproduct van Super club nv, een bedrijf welke op het eind van de jaren 80 een nekschot kreeg door een gigantisch opgezette fraudezaak. Meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Superclub-KS-affaire

Hun hoofdkantoor was op de Boomsesteenweg in Aartselaar en inderdaad, als ik heel ver terugdenk was daar volgens mij een gigantisch Super club complex. Kan iemand dit confirmeren? Anyhoo, zo'n krantje is een bitch om heelhuids door verschillende verhuizen te sleuren, laat staan dat je het meermaals deftig zou openklappen en effectief lezen. Maar goed, voor een tweewekelijks blad daterend van '87 en '88 is dit een redelijk effort qua lay out en inhoud.

Maar wel moeilijk om in te scannen, dus bij deze een aantal relevante/interessante stukjes.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten